Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky

Brněnský veletrh Regiontour 2018: Největší národní přehlídka cestovního ruchu

Půvabné Jeseníky, přitažlivé Beskydy, spousta významných historických památek a tvůrčí um tamních lidí lákají k návštěvě a poznání stále více turistů z ČR a zahraničí. Potvrdil to nedávný mezinárodní veletrh turistických možností REGIONTOUR, který se uskutečnil v areálu brněnského výstaviště, ve dnech 18. až 21. ledna 2018. V největší a nejmodernější hale, v pavilonu P, čekal návštěvníky bohatý doprovodný program.

Euroregion Praděd prezentoval na veletrhu svou pestrou nabídku poznávacích a rekreačních míst v Jeseníkách ve společném stánku Turistických známek, s.r.o. a současně v expozici Moravskoslezského kraje. O jejich plynulý provoz a servis se po celou dobu staral osvědčený tým složený ze zástupců Bruntálska, Krnovska, Rýmařovska a Vrbenska. Zájemců o turistiku a dovolenou nejen v jesenických horách se našlo na veletrhu hodně. Návštěvníci se dotazovali na konkrétně zvolené jesenické lokality, ubytování, stravování a uvítali bohatou nabídku poutavých propagačních materiálů. Nenechali si ujít ani ochutnávky regionálních potravin„Jednalo se například o uzeniny Kolomý, sladké a slané pečivo pekáren Rýmařov, Bruntál a Vrbno pod Pradědempivo Nachmelená opicevodu Schaumannovku, energetické tyčinky a samozřejmě Kofolu,doplňuje Michal Blaško, výkonný manažer destinačního managementu Euroregionu Praděd.  

REGIONTOUR nabídl příležitost navštívit stánky krajů, mikroregionů i měst a seznámit se s možnostmi a nabídkami těchto míst. Moravskoslezský kraj podporuje kvalitní regionální potraviny, takže jsem si nenechal ujít ani ochutnávky výherců soutěže Regionální potravina,“ vyjádřil své bezprostřední dojmy z návštěvy veletrhu hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák (vpravo) navštívil expozici Moravskoslezského kraje.

Veletrhů cestovního ruchu GO a Regiontour 2018 se zúčastnilo 860 vystavujících firem z 26 zemí včetně Kuby a Dominikánské republiky. Představily se všechny kraje České republiky a sedm z osmi krajů Slovenska. Přímo ve vystavovatelských stáncích si mohl kdokoli z třiceti tisíc návštěvníků objednat svou dovolenou nebo zakoupit další turistické produkty. Veletrh REGIONTOUR uvedl ve svém doprovodném programu moderní technologie obohacující současnou podobu cestovního ruchu. Odborníci předvedli zájemcům například aplikace, které dokážou do posledního detailu naplánovat výlety, ale také třeba virtuální brýle, s nimiž lze snadno „navštívit“ exotická místa z celého světa. Přilehlý pavilon F se stal barvitým zážitkovým festivalem s možností poznat špičkovou lezeckou stěnu, bobovou dráhu, prohlédnout si vybavení jachty,  obytných automobilů a cestovatelského baru.

Že bylo na veletrhu REGIONTOUR po celou dobu živo, potvrdila Jitka Šašinková z Infocentra Rýmařov: „Jsme spokojeni s návštěvností. Máme tu plno. Letos jsme vydali překvapivě mnoho tištěných materiálů. Naštěstí jsme se na vše připravili, máme tady dost kolegů, takže jsme se mohli jít podívat na ostatní vystavovatele.“

Návštěvníci si rozebrali mnoho tištěných materiálů.

V Jeseníkách se postupně zvyšuje počet návštěvníků v ubytovacích a stravovacích zařízeních. Cestování a rekreace jsou plnohodnotnou formou moderního využívání volného času a tomu odpovídá stále rostoucí kvalita poskytovaných služeb. Ani na ně nezapomněl mezinárodní veletrh REGIONTOUR 2018, který se stává jednou z největších národních přehlídek cestovního ruchu v České republice.

Poděkování patří především členským městům, Bruntálu, Krnovu, Rýmařovu a Vrbnu pod Pradědem, a předsedovi Rady pro cestovní ruch Janu Krkoškovi, který se jako náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje osobně angažoval při financování naší prezentace na veletrhu REGIONTOUR,“ vzkazuje Michal Blaško, výkonný manažer destinačního managementu Euroregionu Praděd.

Reportáž TV POLAR z Regiontour 2018. 

Přímo ve vystavovatelských stáncích si návštěvníci mohli objednat svou dovolenou nebo zakoupit další turistické produkty.

Tiskovou zprávu připravila: Moravská tisková agentura, 30. ledna 2018. Foto: Michal Blaško, Euroregion Praděd.