Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky

Study tour JESENÍKY NA PODZIM pocukroval adventní sníh

JESENÍKY. Zástupci dvou významných cestovních kanceláří ATIS a.s. Bruntál, Rekrea Ostrava s.r.o. a Moravské tiskové agentury přijali pozvání destinační společnosti Euroregion Praděd  k účasti na jednodenní study tour – Jeseníky na podzim. V příjemných prostorách jesenické Katovny, Česko-polského informačního centra, je poslední listopadovou středu uvítal a celý den provázel výkonný manažer destinačního managementu Ing. Michal Blaško, Ph.D.

S historií Katovny a její nedávnou rekonstrukcí seznámila hosty pracovnice cestovního ruchu města Jeseník Bc. Lucie Tenekedzi. Kromě expozice Niského knížectví jim představila podkrovní výstavní prostory k intimním setkáváním s uměním. S využitím letní zahrady se Katovna opět řadí k významným a oblíbeným kulturním zařízením v Jeseníku.

01 – Jednodenní study tour za vybranými turistickými cíli Jesenicka zahajuje v jesenické Katovně.

02 – Katovna – prohlídka expozice Niského knížectví. 

Druhou zastávkou studijní cesty se stal Areál Skiland v horské obci Ostružné, který nabízí kromě pověstného čerstvého vzduchu ideální místo pro rodinné rekreace. Navíc skrývá opravdovou lahůdku, kterou rádi ocení všichni milovníci hudby – Muzeum hudebních nástrojů. Jeho majitel a provozovatel ing. Miloslav Muselík v něm za posledních dvanáct let shromáždil vskutku ojedinělou sbírku téměř sedmi stovek různých hudebních exponátů. Účastníci study tour se nestačili divit, do jakého království v nadmořské výšce 700-900 metrů nad mořem zavítali. Nadšený sběratel se nad svými vzácnými kousky jen rozplýval a na mnohé z nich si s chutí zahrál. Po úžasném zážitku se zástupci cestovních kanceláří ATIS a.s. Bruntál a DCK Rekrea Ostrava s.r.o. podrobně seznámili s prostředím areálu, aby mohli svým zákazníkům podat čerstvé informace „přímo od čepu“.

03 – Areál Skiland v Ostružné s unikátním muzeem hudebních nástrojů.

 04 – Sběratel ing. Miloslav Muselík shromáždil ve svém hudebním království na sedm set vzácných exponátů.

Z malebné Ostružné, kde donekonečna natahují své štíhlé „ruce“ vzrostlé větrné elektrárny, vedlo putování za dalším poznáním –  znovu do lázeňského města Jeseník. Do klidného a vznosného prostředí vkusně rekonstruovaného hotelu Villa Regenhart. Předseda představenstva společnosti Villa Regenhart ing. Petr Polák uvedl vizuální prezentaci čtyřhvězdičkového wellness lázeňského hotelu a podal potřebné informace pro budoucí hosty, kteří rádi najdou cestu do překrásných jesenických hor. Všudypřítomný, takřka zámecký genius loci se stává zárukou spokojenosti všech, kteří se rozhodnou pro odpočinek v romantickém prostředí našich hor.

05 –  Lázeňský hotel Villa Regenhart vyzařuje všudypřítomný zámecký genius loci…

Study tour za vybranými turistickými cíli Jeseníků pokračuje. Tentokrát směr Vrbno pod Pradědem. Je čas na oběd v hotelu Centrum Stone, s lákavou vizitkou regionální gastronomie. Skupina profesionálních pracovníků cestovního ruchu s novinářským doprovodem se setkává s ing. Zdeňkem Jarmarem, ředitelem sekretariátu Euroregionu Praděd. Vše se znovu roztáčí kolem další propagace turistického ruchu v Jeseníkách a možností, které horský kraj nabízí k odpočinku a poznání. Ing. Zdeněk Jarmar si pozorně vyslechl zkušenosti zástupců cestovních kanceláří a společně objevovali nové podoby vzájemně spolupráce. Po prohlídce hotelu stačilo přejít jen pár kroků přes cestu a už se otvírají brány unikátního empírového chrámu sv. Michaela Archanděla. Právě prochází těžkými časy, náročnou stavební rekonstrukcí. Zatím se dočkal jedinečné železné podpůrné konstrukce pod stropem bránící nebezpečnému padání omítky a zdiva. Nutnou opravu vyžadují svým stářím a významem ojedinělé varhany… Všude kolem práce „jako na kostele“.

06 – Vrbno pod Pradědem. Hotel Centrum Stone nabídl k obědu regionální gastronomii.

07 –  Prohlídka empírového chrámu ve Vrbně pod Pradědem patřila k duchovnímu obohacení adventu.

Venku se nápadně stmívá. Účastníkům study tour schází splnit ještě poslední část programu. Rychle nasedat do auta. Cíl Staré Purkartice. Tam netrpělivě vyhlíží z okna Richard Milerski, úspěšný výrobce jesenického medu a následných voňavých dobrot, zejména medoviny. Není divu, že za své umění získal certifikovanou ochrannou známku „Jeseníky originální produkt“. Počasí si zatím hraje na sněhovou zimu. Na úzkou lesní cestu se nepřetržitě sypou šňůry vytrvalé sněhové nadílky. Bílá tma před očima. Přesto všechna tři auta zdárně zaparkují před domkem schovaným do sněhového závoje. Hostitel Richard Milerski ochotně nabízí horký čaj, ale taky výtečnou medovinu a k ní lákavý dezert. Se zalíbením povídá o svých milovaných včelách, s nimiž uzavřel celoživotní vzájemné přátelství. Dnes se stará o 300 včelstev a věhlas jeho medového umění už dávno přesahuje jesenický horizont.

08 – „Med Milerski“ ze Starých Purkartic patří dnes k vyhledávaným značkám „Jeseníky regionální – produkt“.

Jednodenní studijní cesta pracovníků cestovních kanceláří ATIS, a.s. Bruntál, Rekrea Ostrava s.r.o. a zástupce Moravské tiskové agentury splnila své poslání. Její finále bohatě pocukroval adventní sníh. Zůstávají nové zážitky a dojmy ze setkání s báječnými lidmi, která mají jedno společné. S láskou ke svému kraji a své profesi nabízejí návštěvníkům jen to nejlepší, co lze poctivě vytěžit z krás a přitažlivosti oblíbeného Jesenicka. Každý den usilují o to, aby naplňovali přání stále náročnějších turistů a milovníků hor – jak po celé horké léto, tak v průběhu pohádkové zimy.

Tiskovou zprávu připravila Moravská tisková agentura, foto: Stanislav Juga, 30. 11. 2016